piątek, 19 kwietnia 2013

JASNA GÓRA 2013


Pomysł pielgrzymki narodził się w sierpniu ubiegłego roku na forum CamperTeamu jako pielgrzymki kamperowej, forumowej. Dyskutowaliśmy wtedy nad terminem. Ja sugerowałem pielgrzymkę na rozpoczęcie sezonu, a nie wtedy, kiedy idą piesze pielgrzymki. Potem temat ucichł...
Kiedy jesienią ubiegłego roku zająłem się organizowaniem pielgrzymki, wiedziałem, że będzie to I Ogólnopolska Pielgrzymka Karawaningowa – spotkanie wszystkich miłośników karawaningu z całej Polski, niezależnie od przynależności klubowej czy formowej.
Najpierw zalogowałem się na wszystkie znane mi fora karawaningowe w Polsce i tam zamieściłem ustalony z oo.Paulinami termin i program, następnie wysłałem zaproszenie do Zarządu PZM oraz do "Polskiego Caravaningu". Potem zaczęły napływać zgłoszenia... 50... 80... 100... 150... aż zamknąłem listę przy 210 załogach z całej Polski. 




Nadszedł dzień wyjazdu, więc trzeba ubrać BoXerka, który pełnił rolę Biura Zlotu.





Pielgrzymka rozpoczęła się 13 kwietnia w sobotę, ale już w piątek na jasnogórskim parkingu było kilkadziesiąt załóg. 
Rejestrację Uczestników i wydawanie pamiątkowych chust rozpoczęliśmy od wczesnych godzin rannych. O godz. 14.00 w Kaplicy Cudownego Obrazu odprawiłem Mszę św. z prośbą o błogosławieństwo Boże na rozpoczęcie nowego sezonu karawaningowego, a po niej Drogę Krzyżową na Wałach Jasnogórskich. Potem był czas na spotkania, rozmowy, indywidualną modlitwę i zwiedzanie klasztoru. Nad naszym parkingiem ukazała się podwójna tęcza. 


 O godz. 21.00 zakończyliśmy dzień Apelem Jasnogórskim poprzedzonym pięknym śpiewem Akatystu.




















Niedziela – 14 kwietnia – to Msza św. w Kaplicy Matki Bożej – transmitowana na żywo przez TV TRWAM, a następnie poświęcenie kamperów, przyczep i holowników na parkingu.
Pielgrzymkę zakończyliśmy w Bazylice Koronką do Bożego Miłosierdzia o godz. 15.00.



























Na pielgrzymkę przyjechało 200 załóg - ponad 600 osób, zrzeszonych na forach i w klubach karawaningowych oraz osoby niezrzeszone. Pięknie było widać nasze "miasteczko karawaningowe" z wieży klasztornej. Dla wielu było to pierwsze takie spotkanie „zlotowe”, a dla niektórych – pierwszy w życiu wyjazd kamperem. Pielgrzymka oczywiście była bezalkoholowa. 


W samo południe, z drugiej strony klasztoru, zgromadzili się motocykliści na swojej Mszy św. pielgrzymkowej.


Dziękuję wszystkim za udział i stworzenie pięknej atmosfery jedności, życzliwości, sympatii, moim Przyjaciołom za sprawne prowadzenie Biura Zlotu, Koleżankom i Kolegom za wszelką pomoc w organizacji tego spotkania. Zapraszam za rok.

Media o pielgrzymce:

Biuro Prasowe Jasnej Góry:

audio >>>




Media:



Brak komentarzy:

Prześlij komentarz